SPIS TREŚCI:
- Postanowienia ogólne
- Usługi w sklepie internetowym
- Warunki zawierania umowy sprzedaży
- Sposoby i terminy dokonywania płatności za usługi
- Reklamacje
- Prawo odstąpienia od umowy
- Postanowienia końcowe
Sklep Internetowy www.badaniawdomu.pl dba o prawa konsumenta. Konsumentowi przysługują prawa przyznane mu w Ustawie o Prawach Konsumenta. Postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek praw konsumentów przysługujących im na mocy bezwzględnie wiążących przepisów prawa, a wszelkie ewentualne wątpliwości należy tłumaczyć na korzyść konsumenta. W przypadku ewentualnej niezgodności postanowień niniejszego Regulaminu z powyższymi przepisami, pierwszeństwo mają te przepisy i należy je stosować. - Postanowienia ogólna
1.1. Sklep Internetowy dostępny pod adresem internetowym www.badaniawdomu.pl prowadzony jest w ramach działalności gospodarczej (Marcin Skrok, ul. Laskowa 29, 86-005 Zielonka, NIP 8781744230); wpisaną do Centralnej Ewidencji Działalności Gospodarczej; NIP: 8781744230; REGON 340097967 dres poczty elektronicznej: biuro@marcinskrok.pl
1.2. Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do konsumentów, jak i do przedsiębiorców korzystających ze Sklepu Internetowego.
1.3. Administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z realizacją postanowień niniejszego Regulaminu jest Usługodawca. Dane osobowe przetwarzane są w celach, w zakresie i w oparciu o zasady wskazane w polityce prywatności opublikowanej na stronach Serwisu. Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Każda osoba, której dane osobowe przetwarza Usługodawca ma prawo do wglądu w ich treść oraz prawo do ich aktualizacji i poprawiania.
1.4. Definicje:
Dzień roboczy – jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
Formularz rejestracji – formularz dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający utworzenie Konta.
Formularz zamówienia – Usługa Elektroniczna, interaktywny formularz dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający złożenie zamówienia, w szczególności poprzez dodanie usług lub produktów do koszyka oraz określenie warunków umowy sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
Klient – osoba zamierzająca zawrzeć umowę sprzedaży ze sprzedawcą, która jest: osobą fizyczną posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osobą fizyczną posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych albo osobą prawną albo jednostką organizacyjną nieposiadająca osobowości prawnej.
Konto – usługa elektroniczna, oznaczony indywidualną nazwą (loginem) i hasłem podanym przez Usługobiorcę zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Usługodawcy, w którym gromadzone są dane podane przez Usługobiorcę oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie Internetowym.
Newsletter – usługa elektroniczna świadczona przez Usługodawcę za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail, która umożliwia wszystkim korzystającym z niej Usługobiorcom automatyczne otrzymywanie od Usługodawcy cyklicznych treści kolejnych edycji newslettera zawierającego informacje o nowościach i promocjach dostępnych w sklepie Internetowym.
Produkt – dostępna w sklepie Internetowym rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
Usługa – dostępna w sklepie Internetowym czynność lub wartość niematerialna.
Regulamin – niniejszy regulamin Serwisu.
Sklep internetowy – Serwis Usługodawcy dostępny pod adresem internetowym: badaniawdomu.pl w którym można dokonywać zakupu produktów lub usług
Sprzedawca, Usługodawca – firma prowadzona w formie działalności gospodarczej przez Marcina Skrok, pod nazwą Marcin Skrok; NIP 8781744230; adres: ul. Laskowa 29; 86-005 Zielonka; adresy poczty elektronicznej: biuro@marcinskrok.pl; uratuj@gmail.com;
Umowa sprzedaży – umowa zawierana między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Serwisu.
Usługa elektroniczna – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Serwisu.
Usługobiorca – osoba lub jednostka organizacyjna zamierzająca korzystać z Usługi Elektronicznej lub z innej usługi.
Zamówienie – oświadczenie składane w Serwisie przez Usługobiorcę mające na celu zawarcie Umowy Sprzedaży ze Sprzedawcą.
- Usługi elektroniczne w Serwisie
2.1. W Serwisie badaniawdomu.pl dostępne są następujące Usługi Elektroniczne: Założenie konta w Serwisie, Złożenie Zamówienia, Płatności elektroniczne, Formularz rezerwacji terminu, Newsletter.
Konto – korzystanie z Konta możliwe jest po dokonaniu rejestracji; w procesie rejestracji konieczne jest podanie przez Usługobiorcę następujących danych Usługobiorcy: imię i nazwisko/nazwa firmy, adres, adres poczty elektronicznej, numer telefonu kontaktowego oraz hasło. Z konta w Serwisie można korzystać nieodpłatnie przez czas nieokreślony. Zarówno Klienta jak i Usługobiorca może w każdej chwili bez podania przyczyny usunąć Konto. Klient dokonuje takiej rezygnacji poprzez wysłanie żądania do Usługodawcy za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: biuro@marcinskrok.pl
Złożenie Zamówienia – zamówienie może zostać złożone przez formularz lub telefonicznie. Korzystanie z Formularza Zamówienia rozpoczyna się z momentem dodania przez Klienta usługi lub produktu do koszyka w Serwisie. Złożenie Zamówienia następuje po wykonaniu wypełnieniu Formularza Zamówienia i dokonania zakupu lub poprzez dokonanie zamówienia telefonicznie. W Formularzu Zamówienia Klient podaje następujące dane: imię i nazwisko/nazwa firmy, adres (ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy, miejscowość, kraj), adres poczty elektronicznej, numer telefonu kontaktowego oraz danych dotyczących Umowy Sprzedaży.
Formularz rezerwacji terminu – formularz udostępniany przez Serwis zarezerwuj.pl mający na celu umożliwienie samodzielnej rezerwacji terminu przez Klienta.
Newsletter – usługa polega na nieodpłatnym przesyłaniu informacji mailowych o aktualnej ofercie oraz rabatach lub innych ważnych informacji na adres mailowy użytkowników którzy dodali swój adres email do listy. Aby korzystać z tej usługi elektronicznej należy w zakładce „Newsletter” na stronie Serwisu dodać swój adres poczty elektronicznej, na który mają być przesyłane kolejne edycje Newslettera. Usługa świadczona jest przez czas nieoznaczony. Usługobiorca ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, wypisania się z Newslettera (rezygnacji z Newslettera) poprzez wysłanie stosownego żądania do Usługodawcy (link do rezygnacji dostępny jest w wiadomościach wysyłanych przez newsletter) lub poprzez przesłanie rezygnacji mailem na adres biuro@marcinskrok.pl
Płatności elektroniczne – usługa obsługiwana przez zewnętrznego operatora Przelewy24.
2.2. Podstawowe wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca: połączenie z siecią internet; urządzenie końcowe (komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne); dostęp do poczty elektronicznej; aktywny numer telefonu; przeglądarka internetowa: Mozilla Firefox w wersji 18.0 lub wyższej lub Internet Explorer w wersji 11.0 lub wyższej, Opera w wersji 12.0 lub wyższej, Google Chrome w wersji 24.0. lub wyższej, Safari w wersji 6.0 lub wyższej; zalecana rozdzielczość ekranu co najmniej 1024×768; aktywna opcja w przeglądarce zapisywania plików typu Cookies; obsługa przez przeglądarkę skryptów Javascript.
2.3. Usługobiorca obowiązany jest do korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób zgodny z prawem. Usługobiorca zobowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym. Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze łamiącym prawo.
2.4. Reklamacje:
Reklamacje można składać pisemnie na adres: Marcin Skrok, ul. Laskowa 29; 86-005 Zielonka lub na adres mailowy: biuro@marcinskrok.pl
Szczegóły dotyczące składania reklamacji zakupionych usług lub produktów opisano szczegółowo w punkcie 5 niniejszego regulaminu.
W celu sprawnej obsługi złożonych reklamacji Usługobiorca w opisie reklamacji podaje: informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości; treść żądania; dane kontaktowe składającego reklamację. Ustosunkowanie się do reklamacji przez Usługodawcę następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia.
- WARUNKI ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDAŻY
3.1. Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza Zamówień w Serwisie lub telefonicznie
3.2. Cena Produktu lub Usługi uwidoczniona na stronie Sklepu Internetowego podana jest w złotych polskich i zawiera podatki. O łącznej cenie wraz z podatkami Produktu będącego przedmiotem Zamówienia, a także o kosztach dostawy (w tym opłatach za transport, pobraniu materiału do badań w miejscu wezwania i ewentualnych usługach kurierskich) oraz o innych kosztach, a gdy nie można ustalić wysokości tych opłat – o obowiązku ich uiszczenia, Klient jest informowany na stronach Sklepu Internetowego w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży. Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia w Serwisie lub telefonicznie. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą. W przypadku gdy Klient nie dokona rezerwacji pobrania materiału do badań w miejscu wezwania za pomocą Formularza rezerwacji na stronie termin rezerwacji zostanie ustalony telefonicznie. Treść zawartej Umowy Sprzedaży jest przesłana na adres email dodatkowo treść Umowy Sprzedaży jest zapisana w systemie informatycznym Serwisu. - Sposoby i terminy płatności za Zamówienie
Klient dokonuje płatności za pomocą płatności elektronicznych Przelewy24 w podsumowaniu złożonego zamówienia lub przed realizacją usługi w miejscu wezwania. - REKLAMACJA PRODUKTU
Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Klienta, jeżeli sprzedany Produkt lub Usługa ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia) są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w tym w Kodeksie Cywilnym. Sprzedawca obowiązany jest dostarczyć Klientowi Produkt lub Usługę bez wad zgodną z opisem podanym w Serwisie. Reklamacja może zostać złożona przez Klienta na przykład pisemnie na adres: Marcin Skrok; ul. Laskowa 29; 86-005 Zielonka lub mailowo na adres: biuro@marcinskrok.pl
Zaleca się podanie przez Klienta w opisie reklamacji: informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia wady; żądania sposobu doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży lub oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży; oraz danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę.
Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia. Brak ustosunkowania się Sprzedawcy w powyższym terminie oznacza, że Sprzedawca uznał reklamację za uzasadnioną.
Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
Klient będący konsumentem posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
Klient uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 nr 4 poz. 25 ze zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy Sprzedaży. Regulamin organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich określa rozporządzenie ministra sprawiedliwości z dnia 25 września 2001 r. w sprawie określenia regulaminu organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich. (Dz.U. 2001, nr 113, poz. 1214).
Klient uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 nr 4 poz. 25 ze zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem, a Sprzedawcą. Informacja na temat zasad i trybu procedury mediacji prowadzonej przez wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej dostępna jest w siedzibach oraz na stronach internetowych poszczególnych Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej.
Klient może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Klientem, a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są przez Federację Konsumentów pod adresem email porady@dlakonsumentow.pl oraz przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich pod bezpłatnym numerem infolinii konsumenckiej 800 889 866.
Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
- Prawo odstąpienia od umowy
6.1. Sprzedawca ma prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość, Konsumentowi nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy, jeśli Usługodawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy.
6.2. Konsument, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w pkt. 6.8 Regulaminu. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać złożone na przykład: pisemnie na adres: Marcin Skrok ul. Laskowa 29; 86-005 Zielonka lub mailowo na adres biuro@marcinskrok.pl
6.3. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się od dnia zawarcia umowy. Odstąpić od umowy w zakresie terminu pobrania w miejscu wezwania można najpóźniej na 12 godzin przed planowanym pobraniem. W innym przypadku Klientowi rezygnującemu nie przysługuje zwrot poniesionych kosztów rezerwacji terminu.
6.4. Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwraca konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z kosztów rezerwacji terminu).
6.5. Konsument ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia, w którym odstąpił od umowy, zwrócić Produkt Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Produkt. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem. Konsument może zwrócić Produkt na adres: ul. Laskowa 29; 86-005 Zielonka.
6.6. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
6.7. W przypadku Produktu będącego usługą, której wykonywanie – na żądanie konsumenta – rozpoczęło się przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, konsument, który wykonuje prawo odstąpienia od umowy po zgłoszeniu takiego żądania, ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od umowy. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionej w umowie ceny lub wynagrodzenia. Jeżeli cena lub wynagrodzenie są nadmierne, podstawą obliczenia tej kwoty jest wartość rynkowa spełnionego świadczenia.
6.8. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów: o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy; w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy; w której przedmiotem świadczenia jest Produkt ulegający szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia; w której przedmiotem świadczenia jest Produkt dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu; w której przedmiotem świadczenia są Produkty, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami; w której konsument wyraźnie żądał, aby Sprzedawca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji;
7.1. Zmiana Regulaminu:
Usługodawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa; zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu.
W przypadku zawarcia na podstawie niniejszego Regulaminu umów o charakterze ciągłym (np. świadczenie Usługi Elektronicznej – Konto) zmieniony regulamin wiąże Usługobiorcę, jeżeli zostały zachowane wymagania określone w art. 384 oraz 384 Kodeksu cywilnego, to jest Usługobiorca został prawidłowo powiadomiony o zmianach i nie wypowiedział umowy w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia powiadomienia. W wypadku gdyby zmiana Regulaminu skutkowała wprowadzeniem jakichkolwiek nowych opłat lub podwyższeniem obecnych Usługobiorca będący konsumentem ma prawo odstąpienia od umowy.
W przypadku zawarcia na podstawie niniejszego Regulaminu umów o innym charakterze niż umowy ciągłe (np. Umowa Sprzedaży) zmiany Regulaminu nie będą w żaden sposób naruszać praw nabytych Usługobiorców/Klientów będących konsumentami przed dniem wejścia w życie zmian Regulaminu, w szczególności zmiany Regulaminu nie będą miały wpływu na już składane lub złożone Zamówienia oraz zawarte, realizowane lub wykonane Umowy Sprzedaży.
7.2. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204 ze zm.); dla Umów Sprzedaży zawartych do 24 grudnia 2014 roku z Klientami będącymi konsumentami – przepisy ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny z dnia 2 marca 2000 r. (Dz.U. 2000 nr 22, poz. 271 ze zm.) oraz ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz.U. 2002 nr 141, poz. 1176 ze zm.); dla Umów Sprzedaży zawartych od 25 grudnia 2014 roku z Klientami będącymi konsumentami – przepisy ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U. 2014 r. poz. 827 ze zm.); oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa.